
- Kawasaki KX250 2025 został poddany szeregowi modyfikacji, aby zwiększyć moc i kontrolę.
- Model to także kilka zmian (sprawdzonych u starszego rodzeństwa KX450 i KX250 z 20204) w ramie i zawieszeniu
- Co jeszcze?
- Nowy symetryczny układ dolotowy i wydechowy oraz zoptymalizowany dolot typu downdraft i wiele, wiele więcej!
Od 50 lat marka Kawasaki stawia sobie za cel rozwój motocykli motocrossowych, tak aby dominowały na torze. Dobrym przykładem jest model KX250 z rocznika 2025, który według informacji producenta, oprócz nowego malowania Lime Green, został wyposażony w szereg ulepszeń, które mają zapewnić jeszcze lepsze osiągi. Kawasaki zdradza, że nowy KX250 to także kandydat do fabrycznych mistrzostw KRT MX2 w nadchodzącym sezonie.
Zmiany w Kawasaki KX250 2025: więcej mocy, lepsza kontrola
Kawasaki KX250 2025 został poddany szeregowi modyfikacji, aby zwiększyć moc i kontrolę. Nowy symetryczny układ dolotowy i wydechowy oraz zoptymalizowany dolot typu downdraft poprawiają reakcję silnika, zwłaszcza podczas wychodzenia z zakrętów i przy niskich prędkościach.
Jednowałowy główny stabilizator silnika przyczynia się do płynniejszego dostarczania mocy i zmniejszenia wibracji, a zmodyfikowany układ dolotowy, wraz z centralnie umieszczonym wydechem, sprawia, że powietrze przepływa bardziej efektywnie, co wpływa na wyższe osiągi.
Zawieszenie i rama: lekkie i zwinne
Znany już ze swojej zwinności i świetnego prowadzenia, KX250 zyskał kilka modyfikacji (sprawdzonych u starszego rodzeństwa KX450 i KX250 z 20204) w ramie i zawieszeniu, które mają jeszcze bardziej usprawnić dobrą już konstrukcję. Zmiany te, w połączniu z nowymi funkcjami (uchwyty ODI Lock-On) i gładszym nowym nadwoziem mają przełożyć się na łatwość prowadzenia i szybsze czasy okrążeń.
W modelu 2025 zastosowano również widelce Showa o średnicy 48 mm z odwróconą sprężyną śrubową oraz tylne zawieszenie New Uni-Trak. Model z 2025 roku oferuje również możliwość dostosowania pozycji jazdy dzięki czterem pozycjom kierownicy i dwóm pozycjom podnóżków, co umożliwia kierowcy dopasowanie motocykla do wzrostu i indywidualnych preferencji ergonomicznych.
Technologia na wyciągnięcie ręki: Kawasaki Rideology
Kawasaki KX250 2025 to także najnowsze technologie. Model wyposażono w regulację trybów mocy oraz kontrolę trakcji, którą można łatwo regulować za pomocą przełącznika na lewej stronie kierownicy. Dzięki aplikacji Rideology Kawasaki, motocykliści mogą bezproblemowo łączyć się ze swoim motocyklem i dostosowywać mapowanie silnika bezpośrednio ze smartfona.
Nowa konfiguracja silnika i lepiej działające sprzęgło.
Silnik KX250 2025 zyskał nowe rozwiązania techniczne, które poprawiają jego osiągi i płynność pracy. Choć zachowano znane elementy, takie jak uruchamianie zaworów za pomocą popychacza palca, dolot typu downdraft oraz podwójne wtryskiwacze, nowy tłok, zmieniony układ dolotowy i wydechowyoraz jednowałowy stabilizator zapewniają większy moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów.
Nowa konfiguracja tłumika, umieszczona bardziej centralnie, zwiększa centralizację masy, co przekłada się na lepsze prowadzenie i kontrolę motocykla. Silnik oferuje bardziej liniową reakcję przepustnicy, co jest szczególnie istotne przy precyzyjnym wychodzeniu z zakrętów przy niskich prędkościach.
Jeśli chodzi o zmianę biegów, sprzęgło hydrauliczne zapewnia bardziej bezpośrednie wyczucie i lżejsze działanie dźwigni oraz mniejszy luz, gdy sprzęgło nagrzewa się podczas intensywnego użytkowania
Cross-country KX250X: specjalna edycja dla miłośników enduro
Dla zawodników cross-country, Kawasaki oferuje wersję KX250X, która korzysta z tych samych ulepszeń co KX250, ale z dodatkowymi modyfikacjami, które czynią ją bardziej odpowiednią do jazdy w terenie. Mowa tu o specjalnie dostrojonym zawieszeniu, kołach 21/18 z oponami enduro oraz standardowych funkcjach, takie jak podpórka boczna, które mają sprawiać, że KX250X ma być gotowy na każde wyzwanie.
Kawasaki KX250 2025 – lepsze wyniki na torze?
Kawasaki KX250 2025 to ewolucja motocykla, który już od lat dominuje na torach motocrossowych. Wprowadzone ulepszenia w silniku, zawieszeniu i technologiach sprawiają, że ma być to motocykl, który zaspokoi potrzeby zarówno początkujących, jak i doświadczonych zawodników.
Obejrzyj:
Ostatni prawdziwy BIG BIKE?
Przeczytaj też:
Publiczna prezentacja pierwszego motocykla Kawasaki zasilanego wodorem na torze Suzuka
Publiczna prezentacja pierwszego motocykla Kawasaki zasilanego wodorem na torze Suzuka.